Weeshuis op wielen - Reisverslag uit Black Canyon City, Verenigde Staten van Sylphia en Ruud Kersten - WaarBenJij.nu Weeshuis op wielen - Reisverslag uit Black Canyon City, Verenigde Staten van Sylphia en Ruud Kersten - WaarBenJij.nu

Weeshuis op wielen

Door: Ruud Kersten

Blijf op de hoogte en volg Sylphia en Ruud

11 Oktober 2015 | Verenigde Staten, Black Canyon City

Amerikanen denken in het groot, dat is bekend. Dat kun je onder meer op de weg zien. Weliswaar is in de VS de trend dat personenauto's steeds kleiner worden. Maar met klein bedoelen ze hier het formaat dat wij doorgaans aanduiden met middenklassers. Al met al is de standaard nog steeds de auto waarvoor wij de term 'bak' hebben bedacht.
Wij rijden momenteel rond in een camper. Die heet hier in de VS overigens RV, van recreational vehicle. Ze worden ook wel motorhome genoemd. Onze camper is een Ford C19. Dat is de Fiat 500 onder de RV's. Hij is niet de allerkleinste maar hij valt volledig in het niet bij wat vanmiddag naast ons kwam staan op de RV Parking in Black Canyon City. Dat ligt overigens langs de Interstate 17 tussen Phoenix en Flagstaff. Deze camper mat ruw geschat 10 meter, twee keer zo lang als de onze.
Het kon nog gekker. Even later kwam er een combinatie het terrein opgedraaid waarmee naar onze indruk een weeshuis vakantie aan het vieren was. Achter de camper dan ook nog een aanhanger waarin naar wij dachten vier pony's zouden moeten staan. We zagen het al voor ons: al die weesjes zouden straks een ponyritje over de parking gaan maken. Onze fantasie bleek te rijk: er kwamen twee mensen uit. Die intussen hun leefoppervlak nog enigszins hadden vergroot door aan beide zijden van de camper nog eens een soort erker uit te schuiven. Waarschijnlijk hebben ze dat nodig om met elkaar de tango te kunnen dansen. Je weet het niet.
Wij hoeven dat niet. Het Fordje is voor ons tweeën groot genoeg. Te meer omdat ik inmiddels heb ervaren dat het besturen van zo'n camper nog geen sinecure is. Maar daarover wellicht later meer.

• 12 Oktober 2015 - 08:36

Catinka:

Succes onderweg!

• 13 Oktober 2015 - 10:17

Marianne:

Lieve Ruud en Sylphia,

Ben ik helemaal verbaasd dat jullie naar Amerika zijn gegaan voor de vakantie. Maar wat ontzettend leuk om weer een bericht van jullie te ontvangen. Weeshuis op wielen, het is wel een
    leuke omschrijving. Tja, Amerika alles groots.
    Maak er een fijne vakantie van, en we houden contact.

Liefs,
    Marianne