W-day - Reisverslag uit Moenkopi, Verenigde Staten van Sylphia en Ruud Kersten - WaarBenJij.nu W-day - Reisverslag uit Moenkopi, Verenigde Staten van Sylphia en Ruud Kersten - WaarBenJij.nu

W-day

Door: sylphiaenruud

Blijf op de hoogte en volg Sylphia en Ruud

02 Mei 2012 | Verenigde Staten, Moenkopi

Het is af, het is rond, het is mooi geweest. Na deze dag - Sylphia noemde 'm D-day, maar het was eigenlijk W-day - kunnen we naar huis.
Morgen, donderdag, nog even wat Hopi-art scoren, vrijdag onderweg naar Phoenix nog een of twee toeristische attracties doen. Zaterdag vliegen, zondag hopelijk ontbijten met onze dochters.
Wat een dag weer. De Wave stond op de rol. Gelukkigerwijs stond dit 'uitje' als allerlaatste geprogrammeerd. Want mooier kun je een vakantie niet afsluiten.
Het was wel zwaar. Alles bij elkaar zo'n 12 kilometer over moeilijk terrein, zonder gids, voor onervaren hikers als wij bleek het een hele opgave. Maar... het was zeeeeer de moeite waard. We laten deze keer de foto's maar voor zichzelf spreken. Op dit moment zijn we niet vooruit te branden. En soms moet je je niet in bochten willen wringen en gewoon deemoedig je minder houden.
Op een van de foto's is Sylphia te zien die de eer werd gegund als eerste de Wave te betreden. En nee, ook deze keeer hield ze het niet helemaal droog. Een Japans (?) paar dat het zag gebeuren, begreep daar niets van. Ruud wel, wetende hoe graag zijn meissie deze naturkunst wilde zien.

Nog even terugkomen op een van de foto's van gisteren, want daar zit een verhaal aan vast.
Op de foto zie je twee zandstenen torens tegen elkaar staan. De Hopi hebben er een bijnaam voor: Twin Towers. Volgens onze gids Bertram is er een verband tussen deze zandsteensculpturen en de sinds nine-eleven niet meer bestaande Twin Towers in New York. De ontwerper van de Twin Towers heeft destijds enige tijd in Hopi-land rondgezworven om voor zijn werk inspiratie op te doen. De twee 'towers' in Hopi-land hebben volgens Bertram de bezieling opgeleverd voor het New-Yorkse complex.

• 03 Mei 2012 - 09:51

Marianne:

Hallo bijna ex-vakantieluitjes,
    Wat een leuk verhaal om te horen, inspiratie is overal op te doen, maar dit is wel heel leuk om te horen.
    Jullie hebben er een prima vakantie van gemaakt, eruit gehaald wat jullie interesseerde. Het is vreemd, maar ik vond de verhalen leuk om te lezen, en kijk iedere dag of er weer wat leuks te melden is.
    Wens jullie nog een paar leuke dagen, wat zich beperkt tot 2 dagen.
    Maar goed, het is ook wel weer fijn om met jullie dames gezellig een ontbijtje te doen!
    Alvast een goede vlucht terug, en misschien nog een keer tot mails.
    Liefs, Marianne

• 03 Mei 2012 - 15:09

Peter H.:

Deemoedig je mond houden? Nu ben je wel heel erg tot rust gekomen Ruud!

• 03 Mei 2012 - 16:42

Ton:

Ik kan me voorstellen dat Sylphia het niet droog hield. Ik was ook ontroerd door de schoonheid van de foto's.
    Bedankt voor het meegenieten.

Groetjes, ook van Ria,

Ton

• 03 Mei 2012 - 18:27

Willy:

Wow, wat moet ik hier nog op zeggen? Jullie hebben een geweldige vakantie (bijna) gehad, ik heb genoten van de verslagen en ik vind het stiekem ook wel fijn dat jullie bijna weer terug zijn. Geniet nog even de laatste dagen en alvast een goeie terugreis gewenst. Tot gauw. Liefs Willy

• 04 Mei 2012 - 08:08

Ton:

Dank je dat ik mee heb mogen genieten van jullie geweldige reis.
    Ik wens jullie een goede vlucht terug