Superlatieven - Reisverslag uit Salt Lake City, Verenigde Staten van Sylphia en Ruud Kersten - WaarBenJij.nu Superlatieven - Reisverslag uit Salt Lake City, Verenigde Staten van Sylphia en Ruud Kersten - WaarBenJij.nu

Superlatieven

Door: sylphiaenruud

Blijf op de hoogte en volg Sylphia en Ruud

20 April 2012 | Verenigde Staten, Salt Lake City

En weer hadden we sneeuw. Pakken en pakken!
De hellingen van de Rocky Mountains die we vandaag, donderdag, doorkruisten, lagen nog vol met sneeuw. Een enkele skihelling was nog open. Onderweg mochten we er even uit: vest aan, jas aan, het zou wel koud zijn. Dat viel wel mee. Ook op meer dan 2000 meter hoogte bleek het voorjaar aangebroken. De natuur echter was zo te zien daarvan nog niet helemaal overtuigd. Leek het in Denver woensdag wel zomer, zo groen, hier midden in de bergen was alles nog grauw, kaal.
Hoe beschrijf je zo'n treinreis door dit tot de verbeelding sprekende bergmassief? Adembenemend komt nog het dichtste bij (ook al letterlijk door de ijle lucht - ik zie trouwens opeens dat mijn zakje chips opgezwollen is; was Danika nu maar hier om hierover natuurkundige uitleg te geven), maar ook deze superlatief schiet gewoon ernstig tekort. ,,Oh, Ruud, het is zo mooi allemaal'', verzucht Sylphia. Als je meisje zo iets op die manier zegt... Laat ik het eens ordinair zeggen: deze treinreis - vooral dit stuk tussen Denver en Salt Lake City - is de natte droom van elke treinliefhebber.
Neem de aanloop naar de Rockies. Ver boven je zie je een goederentrein tegen de helling geplakt. Je vraagt je af: Hoe komt die daar? Is er een nog hogere spoorlijn? Enkele lussen later rijd je daar zelf! En daarna ga je nog hoger. Wat een sensatie voor plattelanders als wij zijn.
Onderweg gaan we door een tunnel van ruim 6 mijl. Het kostte de trein 10 minuten om erdoorheen te komen. ,,Mooi, dan hebben we even de tijd om wat anders te doen'', zeiden we tegen elkaar. Een sinasappeltje schillen bijvoorbeeld. En een sms-je tikken naar de beide moeders. Die we eigenlijk hoognodig even moeten bellen. Net zoals we ieder reageerder wel even persoonlijk zouden willen antwoorden. Maar daar hebben we helemaal geen tijd voor. Of anders zijn we er te moe voor. Sylphia zat woensdag in bed nog even wat in haar reisjournaal te schrijven. Ze viel met de pen in de aanslag in slaap!

  • 20 April 2012 - 09:46

    Marianne:

    Hallo luitjes, Daar ben ik weer, net jullie mooie reisverslag gelezen, de mooie treinreis door de Rockies. Leuk om te lezen! Waarom? Ik ben er ook geweest, de mooiste reis van ons leven. Wat een prachtige natuur, lees alles, en beleef weer alles! Je moet daar een keer geweest zijn in je leven. Gelukkig draag ik de meest mooie herinneringen met mij mee. Weet nog dat ik een film zat te kijken over de Rockies, ineens zag ik het hotel waar we toen een overnachting hadden gemaakt.
    Niet verkeerd luitjes, ga maar lekker verder genieten. Ga ik de foto's van toen nog even bekijken.
    Wens jullie nog veel plezier!!

    Marianne xx

  • 20 April 2012 - 17:10

    Peter H:

    Niet te veel superlatieven hoor, anders word ik nog jaloers. Mooi stukkie. 'Oh Ruud, het is zo mooi allemaal'. Ik hoor het haar zeggen! Ga zo door!

  • 21 April 2012 - 11:57

    Pierre:

    lachen dat je zo inslaap gevallen bent en dan maar zeggen dat je van een vakantie zo uitrust ;-)
    fijne vakantie reserve familie van me

  • 21 April 2012 - 17:23

    Danika:

    Wat tof van dat chipszakje, dat had ik wel willen zien! (Oei wat ben ik toch een geek.. ;)) Volgens mij komt dat omdat de dichtheid van de lucht in het zakje anders is dan dat in de omgeving. Op grote hoogte zit de lucht dichter op elkaar: hetzelfde gebeurt eigenlijk ook als je ver onder het water oppervlak gaat zitten. Ik zou alleen niet durven zeggen hoe het komt dat het zakje uit gaat zetten. :)
    Je schrijft mooie verhalen pap!
    Kusje van moi. :D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Salt Lake City

Goin' places in the USA

Recente Reisverslagen:

07 Mei 2012

Gelukkig hebben we de foto's nog

05 Mei 2012

Ruines

03 Mei 2012

Bloei!

02 Mei 2012

W-day

01 Mei 2012

Een spraakwaterval
Sylphia en Ruud

Van 5 april tot 6 mei zijn wij op huwelijksreis. Op 24 april vieren wij onze 25e trouwdag! De reis voert ons naar New York, Washington DC, Niagara Falls, Chicago, Omaha, Denver, Salt Lake City, San Francisco, Page en Tuba City.

Actief sinds 25 Maart 2012
Verslag gelezen: 186
Totaal aantal bezoekers 19610

Voorgaande reizen:

08 Oktober 2015 - 30 Oktober 2015

Indianenverhalen

05 April 2012 - 06 Mei 2012

Goin' places in the USA

Landen bezocht: