Gas terug - Reisverslag uit Salt Lake City, Verenigde Staten van Sylphia en Ruud Kersten - WaarBenJij.nu Gas terug - Reisverslag uit Salt Lake City, Verenigde Staten van Sylphia en Ruud Kersten - WaarBenJij.nu

Gas terug

Door: sylphiaenruud

Blijf op de hoogte en volg Sylphia en Ruud

20 April 2012 | Verenigde Staten, Salt Lake City

Effe gas terug.
We kwamen donderdagnacht pas om half twee aan in Salt Lake City. We zijn hier vier dagen. Mooi moment, naar wij dachten, om een luie dag in te voegen. Eigenlijk waren we er ook wel aan toe. De boog kan niet altijd gespannen zijn.
Dus waren we vrij laat op. Na wat gekeutel op de kamer, zochten we de welnessruimte van het hotel op. Dat omvatte een fitnessruimte (hebben we om voor de hand liggende redenen links laten liggen), een spa (wat wij een bubbelbad zouden noemen), een sauna en een zwembadje. En ook nog een patio, waar we in de zon konden zitten, welke mogelijkheid we met beide handen hebben aangegrepen nadat we eerst alle faciliteiten (behalve dus de fitness, lui is lui) hadden benut.
Pas aan het eind van de middag stonden we dan toch nog op straat. En rondje gemaakt door het centrum. Enkele weken eerder was vlakbij een gloednieuw winkel- annex zakencentrum geopend. Een drukte van belang daar. Wij vermaakten ons met een appelbol. Geen appelbol zoals wij die kennen. De Chocolat Factory, zo heet de winkel, waar ze dit snoepgoed verkopen, hult een granny smith in een dikke laag caramel en vervolgens in allerlei verschillende 'yummie toppings'. Die van Ruud was bijvoorbeeld bestrooid met kokos, die van Sylphia overgoten met chcolade. Machtig maar lekker. En ook nog ietwat gezond vanwege die hele appel die erin zat. We zagen derhalve geen reden om alsnog naar de fitness te gaan.
In het winkelcentrum waren meerdere fonteinen, waaronder een die verdacht veel leek op onze bedriegertjes. Talloze kinderen vermaakten zich ermee en mochten zich - tot onze verbazing: Nederlandse moeders zouden zich dit nooit hebben laten welgevallen - tot op de draad nat laten bedriegen.
Morgen, zaterdag, gaan we SLC beter verkennen. Dat wordt een beetje een mormonenkwestie, naar wij vrezen.

• 21 April 2012 - 07:44

Peter H:

Dat noemen we nou een gezond toetje!

• 21 April 2012 - 15:49

Carolien:

Die bol ziet er wel erg lekker uit. Groot gelijk om een dagje rustig aan te doen, niks doen hoort ook bij vakantie. Blijf vooral leuke berichtjes plaatsen en doe The Osmonds de groeten!

• 21 April 2012 - 15:57

Vera:

wat genieten jullie, ben niet jaloers, maar.... nog veel plezier, groetjes uit alkmaar.

• 21 April 2012 - 17:27

Danika:

APPELS! Zo eentje had ik er ook wel gewild. :D

• 22 April 2012 - 12:23

Marianne:

Hoi luitjes,
    Allereerst moet ik toegeven dat ik wel wat jaloers ben op die heerlijke appel.
    Natuurlijk wel wat jammer dat jullie de fitnessruimte niet bezocht hebben. Maar...ik vergeef het jullie, en heb extra mijn best voor jullie gedaan.
    Heel verstandig een dagje wat rustiger aan.
    Op naar het volgende avontuur, jullie maken er een prima vakantie van.
    Hier in Nederland is het een leuke politieke mislukkeling geworden.
    Het kabinet is gevallen, 3x raden wie daar verantwoordelijk voor is.
    We mogen weer stemmen. Hiep,hiep, hoera.
    Wat is wijsheid?
    Hoop dat het beter gaat worden.
    Tot de volgende keer, en weer veel plezier!
    Mariannexx

• 22 April 2012 - 23:32

Tonny:

Mooi is dat! Een beetje sauna en andere wellness dingen doen, maar eigenlijk gewoon een dagje niets! En dat, terwijl ik in Hilversum de City Run heb gedaan en mijn longen uit het lijf heb gerend :-))

Salt Lake City, als ik het zo op de kaart opzoek, zie ik dat Las Vegas voor Amerikaanse begrippen niet gek ver meer is. Mochten jullie daar terechtkomen, doe Elvis de groeten in het Hilton :-)

• 24 April 2012 - 13:32

Loes:

Eerst natuurlijk van harte gefeliciteerd met jullie 25-jarig jubileum. En zo te zien een prachtige manier om het te vieren!
    Vanavond komen jullie meisjes bij ons eten en zullen jullie oren wel even meer dan anders "tuteren". Potjandorie, deze reis zal wel weer een schat aan mooie foto's opleveren, met de bijbehorende verhalen. We kijken er nu al naar uit.
    Time flies when you're having fun, dus hou dit vast. Hier kunnen jullie nog jaren op teren. Dikke knuffel, Loes en Inge